DZIAŁ WINDYKACJI:

ul. Stanisława Kazury 5. 02-795 Warszawa,  tel.  22 640 22 16 i 77; tel. komórkowy: 882 482 589;  
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

Profil podejmowanych czynności:

  • Podpisywanie ugód i rozkładanie zaległości z tytułu czynszu, na raty zgodnie z Regulaminem Windykacji.
  • Wysyłanie wezwań do zapłaty dla lokali mieszkalny i użytkowych.
  • Kierowanie spraw do Sądu i dochodzenie ich należności na drodze komorniczej.
  • Kierowanie wniosków do Rady Nadzorczej o wykluczenie z członkostwa w związku z brakiem opłat bieżących.

 Harmonogram czynności w zakresie windykacji należności z tytułu opłat za używanie lokali,
miejsc postojowych lub gruntu a także innych tytułów.

Rodzaj czynności Wykonujący czynności Termin wykonania czynności
1. Sporządzenie wykazu dłużników wraz z tytułem i wysokością zadłużenia oraz informacjami o lokalu, miejscu postojowym lub gruncie Dział Rozliczeń z Członkami Do 12 -go każdego miesiąca w   sprawach   dotyczących zaległości właścicieli spółdzielczych praw do lokalu i odrębnej własności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale; do 20-go każdego miesiąca z innych tytułów
2. Przygotowanie upomnienia Poszczególne działy Do 25-go każdego miesiąca Dział Windykacji w sprawach dotyczących zaległości właścicieli spółdzielczych    praw    do lokalu i odrębnej własności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale; do 20-go każdego miesiąca z innych tytułów - poszczególne działy
3. Wysłanie upomnienia listem zwykłym lub doręczenie za pośrednictwem dozorcy Zespół ds. Organizacyjnych lub poszczególne działy Zespół ds. organizacyjnych w dniu otrzymania upomnienia z Działu Windykacji, inne działy w dniu sporządzenia upomnienia
4. Przygotowanie wezwania ostatecznego Poszczególne działy Do 25-go każdego miesiąca Dział Windykacji przy zaległościach właścicieli spółdzielczych praw do lokalu i odrębnej własności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale;, do 20-go każdego miesiąca z innych  tytułów poszczególne działy
5. Wysłanie wezwania ostatecznego listem zwykłym lub poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru Zespół ds. Organizacyjnych lub poszczególne działy Zespół ds. Organizacyjnych w dniu otrzymania wezwania z Działu Windykacji, inne działy w dniu sporządzenia upomnienia
6. Przeprowadzenie rozmów z członkami zalegającymi z opłatami lub wpłatami Zarząd Spółdzielni 30 dni od dnia otrzymania wykazu dłużników
7. Wystąpienie do Rady Nadzorczej z wnioskiem o wykluczenie
 
Zarząd Spółdzielni Po wystąpieniu zaległości w opłatach w wysokości równowartości trzymiesięcznego czynszu, trzymiesięcznej zwłoki w uiszczeniu wpłaty z tytułu wkładu budowlanego
8. Przygotowanie dokumentów celem skierowania sprawy do sądu Zespół ds. Organizacyjnych oraz dział wg właściwości Decyzja Zarządu o wszczęciu postępowania sądowego wobec określonego dłużnika na podstawie wniosku Działu Lokali Użytkowych, Działu Członkowsko-Mieszkaniowego, Działu Windykacji lub innego działu
9. Skierowanie sprawy do sądu Radca prawny
10. Wezwanie do zapłaty Dział Windykacji
11. Skierowanie nakazu do komornika Dział Windykacji